Välkommen, Besökare
Användarnamn Lösenord: Kom ihåg mig

Hur redigerar jag min startsidas bildspel
(1 användare i forumet) (1) Gäst
  • Sida:
  • 1

ÄMNE: Hur redigerar jag min startsidas bildspel

Hur redigerar jag min startsidas bildspel 2 år, 10 månader sedan #286

• Andreas
  • Administrator
Så här redigerar du din startsidas bildspel om startat en Ehandelslösningar webshop på www.ehl.nu:

Så här gör du när du skapar en ett bildspel till din startsida

Gå in i kategorin som heter Bildspel (om du inte har en skapa en sådant bildspel).

Lägg in och redigera produkt kalla den inte någonting (för namnet kan poppa upp lite osnyggt på bildspelet som en titel).

Lägg in en eller flera bilder bland produktbilder.

Tryck sen på visa som galleri i det 7:e alternativet för att publicera ditt bildspel.

Tryck sen spara om du är klar.

Om du också vill länka din produkt gör du så här:

Om du vill länka den bilden till en specifik produkt se till att kopiera den produktens webadress (markera webadress fältet när du är inne på produkten i webshoppen, tryck sedan CTRL C för att kopiera). Gå in på den produkten där du redigerar bildspel klistra sedan in webadressen i fältet länk uppe till höger i produkten. Den adressen kommer nu sedan alla bilder i detta bildspel att länka till.

Du kanske också vill redigera produktsnurran på startsidan där flera olika produkter snurrar runt med deras priser och titel, då gör du så här:

För att redigera produkt snurran och vad som ska synas i den så får du gå in på inställningar--> product slideshow. Där kan man ställa in om det ska vara de senaste produkterna, rea produkter (specials) eller bestsellers (storsäljare) som ska synas i produktsnurran.
Senast ändrad: 2 år, 10 månader sedan av Andreas.
  • Sida:
  • 1
Sidan skapad på 0.12 sekunder