Välkommen, Besökare
Användarnamn Lösenord: Kom ihåg mig

Hur redigerar jag min startsida på min ehl webshop
(1 användare i forumet) (1) Gäst
Välkommen till Ehandelsforum!
  • Sida:
  • 1

ÄMNE: Hur redigerar jag min startsida på min ehl webshop

Hur redigerar jag min startsida på min ehl webshop 4 år sedan #273

• Andreas
  • Administrator
Detta är en guide hur ehandelslösningar.se webshops admin panel fungerar - om hur du ändrar innehållet på startsida:

Fråga kund: Hur redigerar jag den text och bild som ligger på min startsida på min ehl webshop?

Hej, för att redigera startsidans topp så går du in på admin panelen --> mina sidor--> home --> redigera text som vanligt för att redigera bild högerklicka på bild och sen så välj en ny genom att trycka infoga redigera bild sen på den lilla knappen till höger om bildens URL som det står bläddra när man håller över..

Då kan du ladda upp en ny bild till servern sen väljer du den i listan av filer på servern, sen trycker du ladda upp.

I t.ex. pixlr.se/editor kan du välja hur stor din bild ska vara knappar då in att det ska vara så här stort: om du vill göra en lika stor bild.. Viktigast är att bilden är 380px bred i vart fall så den inte blir för stor på bredden och trycker ut innehållet utanför kanten.

bredd: 380 pixlar;
höjd: 223 pixlar;

Guide med bilder hittar du här på denna pdf. på sida 5:

ehandelslosningar.com/images/userfiles/instruktionsbokV3.5.pdf

Man kan också dölja och visa sidor på mina sidor genom att trycka på röd eller grön lampa när man är i listan mina sidor.

Mer utbildningsfilmer/guider hittar man här

/MVH Andreas
Senast ändrad: 4 år sedan av Andreas.
  • Sida:
  • 1
Sidan skapad på 0.12 sekunder